Oslo Transportsykkel
Oslo Transportsykkel
Workcycles Fr8  |  Fra kr 20.470,-  |  Utskriftsvennlig side
Generelt
En veldig lettsyklet, gjennomtenkt og anvendelig transportsykkel til både barn og varer. Utstyr som hører med er generatornav og lykter og et spesielt skråstilt seterør som gjør at den reelle rammestørrelsen endrer seg når man tar setet opp eller ned. Dermed er denne sykkelen helt perfekt å dele med noen som er høyere eller lavere enn deg. Kan bestilles i omkring forskjellige farger! Lavt vedlikehold, godt innkapslete slitedeler! Fra-prisen er for en Fr8 akkurat som avbildet, svart, med rullebremser, 8 innvendige gir fra Shimano, kraftig dobbeltstøtte samt frontbærer og lang, kraftig bakbærer i spesialfarge (www.ralcolor.com). En typisk bestilling på Fr8, med motor og barnetransportutstyr, pleier å havne i størrelsesorden 40-45 000,- Se denne videoen av min kone og min datter som nyter en tur på familiens Fr8. (Lyden du hører er bremsene på min sammenleggbare sykkel, som jeg sykler på mens jeg filmer.)









Motor
Kan ettermonteres. Se http://www.oslo-transportsykkel.no/produkter2/127/
Lader (inkludert)
Følger med batteriet når man kjøper det.
Rekkevidde ved tråassistert sykling
Med 13 Ah vil rekkevidden være opptil 80 km under ideelle forhold (og uten last).
Max. hastighet
Monterer du en motor, vil den hjelpe deg i opptil 25 km/t.
Gir
Fås i forskjellige varianter, men vi anbefaler NuVinci N360 trinnløst navgir eller 8-delt Nexus navgir. NuVinci fungerer aller best med elkitet. Se en sammenligning av Alfine og NuVinci her: http://www.fallbrooktech.com/sites/default/files/videos/N360_POSGEAR_AfterMarketKit_081511_PRESS.pdf
Ramme
Tykk TIG-sveiset 4130 krom-molybden stålramme. Dette gjør rammen stivere og sterkere og mer korrosjonsbestandig enn rammer fra andre fabrikanter.
Gaffel
Samme gedigne dimensjoner og materiale som ramma.
Setepinne
Gjør at personer mellom 155 og 200 cm. uten problemer kan bruke sykkelen. En ekstra lang setepinne kan også fås mot et tillegg. Spesiell vinkel på seterøret gjør at den reelle rammestørrelsen endrer seg når man justerer setehøyden. Dette gjør syklene fra Workcycles ideelle å dele mellom mennesker av forskjellig høyde.
Bremser
Fås i forskjellige utgaver, men vi anbefaler rullebremser eller hydrauliske felgbremser på begge hjul.
Pedaler
Standardpedaler.
Støtte
Ekstra bred og sterk dobbel midtstøtte samt stabilisatorfjær mellom styre og ramme.
Styre
Halvveis tilbakebøyd samt komfortabelt styre.
Kjedehjul
Helt innkapslet i den heldekkende kjedekassen. Dette beholdes ved ombygning til eldrift. Vedlikeholdsbehovet til kjedet blir redusert til et minimum.
Felger
De sterkeste felgene på markedet. Doble vegger, anodisert aluminium, eikehull og eiker i rustfritt stål.
Dekk
26" Schwalbe Marathon med Kevlar antipunkteringsbeskyttelse.
Slanger
Leveres i utgangspunktet med dunlopventiler (som på gamle DBS-sykler), men disse kan endres til bilventiler mot et lite tillegg.
Skjermer
Pulverlakkerte, heldekkende skjermer i rustfritt stål. Disse kan i likhet med ramma og de andre lakkerte delene fås i 200 farger (RAL) mot et tillegg (1190,- pr. farge)- I tillegg finnes noen faste farger hver sesong som er rimeligere (690,-)
Eker
2,3 mm rustfritt stål (ekstra sterke)
Lys
Generatornav i forhjulet og lykt foran og bak er standard. Standlys bak (blir på i et par minutter etter at sykkelen stanser). På de nyeste modellene også standlys foran.
Annet utstyr
Andre sykler vi fører med lignende funksjon er Surly Big Dummy http://www.oslo-transportsykkel.no/sykkel/38/, Xtracycle Edgerunner http://www.oslo-transportsykkel.no/sykkel/51/Felt Brühaul (ikke på nettsiden enda) eller Bicicapace (ikke på nettsiden enda). Ta kontakt for mer informasjon om disse.